616最高。爱他就让他拯救宇宙而不是甜宠。 本命:杜铁奇 | 冬寡 | 太阳黑子

Angel - Theory of a Deadman

【day2】天使-歌词自译


歌词几乎为冬寡量身定做,不能更赞  @Sehnsüchte  @舒璇 


无意中听到这首,我几乎石化,赶紧加入歌单。括号里是我关于冬寡梗的吐槽,不属于歌词一部分。当然还是原版带感,我渣翻


I’m in love with an angel, heaven forbid
我爱上一位天使,天堂禁止(苏维埃禁止)
Made me a believer, with the touch of her skin
轻拂她肌肤,我成为虔诚的信徒

I’d go to hell and back with you
我愿下地狱,但我要回来与你在一起
Stay lost in what we found. 
沉沦迷失于我们找到的一切
Worlds apart we were the same
天涯各一方,我们是同类 (只有冬寡互懂)
Until we hit the ground
直到我们坠落凡尘

Maybe I’m crazy maybe I’m weak
也许我疯了,也许我软弱
Maybe I’m blinded by what I see
也许被我所见遮蔽了视线
You wanted a soldier
你想要一个士兵 
But it wasn't me
但那不是我 (第一次相爱,他们都不知道吧唧真实身份)
Because I could never set you free
因我永无法放你飞走寻找自由
So fly on your own
所以由你自己飞走吧
It’s time I let you go
是时候放你离我而去 
Go, go
去吧,去吧

I’m in love with an angel, who’s afraid of the light
我爱上一位天使,她怕光 (寡姐间谍+对过去充满歉疚)
Her halo is broken but the fight in her eyes? 
她头顶光环破碎,却丝毫无损她眼中战意 (吧唧一直喜欢战斗型妹子)
Walls were built to keep us safe until they’re crashin down
墙被筑起以保护我们安全,直到他们轰然倒塌 (可以指苏维埃解体)
Worlds apart we were the same
天涯各一方,我们是同类
Until you hit the ground
直到你坠落凡尘

Maybe I’m crazy maybe I’m weak
也许我疯了,也许我软弱
Maybe I’m blinded by what I see
也许被我所见遮蔽了视线
You wanted a soldier
你想要一个士兵
But it wasn't me
但那不是我
Because I could never set you free
因我永无法放你飞走寻找自由
So fly on your own
所以由你自己飞走吧
It’s time I let you go
是时候放你离我而去 
Go, go
去吧,去吧

The walls are built to keep us safe until they’re crashing down
墙被筑起以保护我们安全,直到他们轰然倒塌 
Worlds apart we were the same
天涯各一方,我们是同类
Until you hit the ground
直到你坠入凡尘

Maybe I’m crazy maybe I’m weak
也许我疯了,也许我软弱
Maybe I’m blinded by what I see
也许被我所见遮蔽了视线
You wanted a soldier
你想要一个士兵
But it wasn't me
但那不是我
Because I could never set you free
因我永无法放你飞走寻找自由
So fly on your own
所以由你自己飞走吧
It’s time I let you go
是时候放你离我而去 
Go, go
去吧,去吧

So fly on your own
所以由你自己飞走吧
It’s time I let you go
是时候放你离我而去 
Go, go
去吧,去吧

评论(1)
热度(26)

© 不爽猫 | Powered by LOFTER